Khamis, 7 Mei 2009

WAHEEDA ADALAH ISTERI SAYA?


"Saya ingin menjelaskan Waheeda adalah isteri saya tetapi di dalam program Cafe Akhil Hayy yang bernama Hani Al Zahra," kata Akhil yang seolah-olah cuba bermain dengan perasaan media ketika masing-masing khusyuk menantikan pendedahan yang dikatakan mahu dibuat pendakwah itu pada sidang media program sebanyak 13 episod.

Bagaimanapun harapan kami punah apabila mereka hanya bergelar suami isteri di kaca televisyen saja bukan seperti digembar-gemburkan. Mengakui muak dengan tuduhan yang masih belum mempunyai tanda berhenti, Akhil menganggap perkara itu sebagai cabaran untuk berdakwah.

"Allah melaknat orang yang membangkitkan fitnah walaupun ketika sedang tidur. Saya pun tidak tahu kenapa tiba-tiba saja benda ini datang seperti tsunami. "Mungkin inilah cabaran perjalanan dakwah saya. Nabi pun difitnah apatah lagi saya. Baginda melalui perjalanan yang lebih teruk tetapi masih gigih meneruskan dakwah. Saya hanyalah manusia biasa, bagi saya tidak ada orang yang sempurna dalam dunia ini.

Tiada ulasan: